Fourth month - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Dennis Luhulima - WaarBenJij.nu Fourth month - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Dennis Luhulima - WaarBenJij.nu

Fourth month

Door: Dennis Luhulima

Blijf op de hoogte en volg Dennis

06 Juni 2016 | Mexico, Mexico-stad

Mexico City
De maand mei, alweer mijn 4e maand hier in Mexico City. Alles wordt nu als “normaal” gezien door mij. Ik ken de straten, de mensen, de gebouwen, enz. Helaas ben ik hier niet zo lang meer en komt de dag steeds dichterbij dat ik deze plek voorgoed verlaat. Tussendoor heb ik Mexico City wel even verlaten voor een snoepreisje naar New York.
Ook ben ik voor het eerst eindelijk naar een voetbalwedstrijd gegaan. America vs Monterrey, wat de halve finale was. Het was heel anders dan de vertrouwde Kuip maar een leuke ervaring. Iedereen was fanatiek aan het schreeuwen en meezingen, plus mensen liepen rond om etenswaren te verkopen als: suikerspin, popcorn, donuts, enz. De hele wedstrijd zocht ik dus naar een donut maar die persoon was nergens te bekennen tot aan ongeveer de laatste minuut. Eindelijk had ik me donut, en toen viel die nog tegen ook, heb ik weer.
Toch heb ik nog geen club in Mexico die ik echt zou supporten. America was leuk maar het is niet mijn club omdat America de commerciële club is van Mexico, en als Feyenoorder heb ik het niet zo op van die commerciële clubs.

New york, New Yooooooork!
In de maand mei stond New York op de planning. Dit was niet een plek die op mijn lijstje stond maar kwam er plotseling bij toen ik hoorde dat mijn vriend, Giovanni Jano aka dj Jaël, daar moest draaien. Daarom werd de planning gewijzigd en ging ik voor een meeting op een plek tussen Nederland en Mexico.
In New York was ik natuurlijk bij zijn gigs maar ik ben ook de toerist uit gaan hangen.

De meeste plekken heb ik gezien toen Mark, waar ik tevens ook verbleef gedurende mijn trip, mij meenam op de fiets om samen door New York te fietsen. Het was best een zware tocht, zo’n 56 km: van Williamsburg, Brooklyn, naar Manhattan, door Central Park en vervolgens weer terug naar Williamburg. De fietstoch was heel leuk om te doen, plus ik heb veel gezien in die kilometers. Niet alleen de bekende spots als: het Vrijheidsbeeld, Brooklyn Bridge, Central Park, enz. maar ook de buurten en de mensen die er leven. Dit mis je al gauw als je de metro, taxi of een tour bus pakt. Ook Mark vond het fijn dat ik lekker door fietste, maarja dat is logisch als je uit Nederland komt.

Ik vond New York vooral chill omdat er zoveel verschillende culturen leven. Mexico is toch wel wat minder multiculti en ik mis het toch om allerlei culturen te zien op straat. Ook de clubs, de muziek en de vibe die er was waren goed. Eindelijk mensen die losgaan op Urban, dat is toch wel moeilijk te vinden in Mexico City.

Al met al, New York was good!

Nu de maand juni. Hierin gaan we weer een reisje maken :D. Waarheen zie je vanzelf op Facebook. Maar ik kan wel alvast zeggen dat dit een heel ander reisje wordt!!!!!

Blessed by God.


Dennis Luhulima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Mexico

Mijn eerste internationale stage!

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2016

Sixth month

13 Juli 2016

Fifth Month

06 Juni 2016

Fourth month

11 Mei 2016

Third month

06 April 2016

Second month
Dennis

Actief sinds 06 April 2016
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 6798

Voorgaande reizen:

22 Januari 2017 - 01 Juni 2017

Ireland

06 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

25 Januari 2016 - 08 Augustus 2016

Mexico

Landen bezocht: