Second month - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Dennis Luhulima - WaarBenJij.nu Second month - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Dennis Luhulima - WaarBenJij.nu

Second month

Door: Dennis Luhulima

Blijf op de hoogte en volg Dennis

06 April 2016 | Mexico, Mexico-stad

Taco’s, Gringas, Quesadillas, Salsa Verde
Jep, ze zitten allemaal al in me ritme. Het leven in Mexico wordt steeds beter nu ik wat meer gewend ben aan alles. Ook de taal gaat ‘naar mijn gevoel’ vooruit
(Vooral de foute woorden en ‘sleng taal’, maarja dat is ook Spaans). Me dagelijkse ritme bestaat voornamelijk uit: Stage, koken, trainen, chillen, slapen. Af en toe boodschappen doen nog en de was naar de wasserette brengen en ophalen en zo gaan de dagen voorbij. De weekenden verschillen nogal. De ene keer ga ik uit, de andere keer is het thuis chillen, en helaas hoort ziek zijn in het weekend er ook bij en gebeurt dit me toch iets te vaak.

California love!
De maand maart begon zeker niet slecht. Ik zit al hier aan de andere kant van de wereld, waarom dan niet meteen meer van deze kant zien.
End of destination?! LA!
Mijn eerste 2 dagen verbleef ik in Santa-Monica, waar ik op de fiets vaak naar het strand fietste. Helaas was het niet echt lekker weer maar het was in ieder geval droog voor het grootste gedeelte. Wat wel tegenviel was de afstand naar alles. Ik wilde met de fiets naar Hollywood maar dat bleek iets te ver te zijn. Uiteindelijk ben ik wel naar Hollywood gegaan maar met de bus, die er ongeveer 1,5 uur over deed en dit koste me ongeveer $3. In Hollywood verbleef ik de overige dagen van mijn trip en het was leuk om alle bekende plekken van tv in het echt te zien.
Helaas niet kunnen uitgaan in Hollywood doordat ik weer eens akelig ziek was. Dit keer kwam het waarschijnlijk door de fried-chicken die ik als ontbijt had genomen in Santa-Monica.
Uiteindelijk weer terug naar hometown Mexico-City. Het voelde goed om terug te zijn en geen vervelende Amerikaanse accenten meer aanhoren maar de Spaanse klanken!

SpringBreak!
Uiteindelijk niet veel weekenden meegemaakt in Mexico-City want de volgende trip stond alweer op de planning. SpringBreak to the East-coast!
Waaronder: Cancun, Playa del Carmen, Tulum, Vera Cruz, enz. Naar veel plekken afgereisd zoals: stranden, ruïnes, eilanden, enz. En ook heeft deze wereldwonder een andere wereldwonder bezocht, namelijk de “Chitzen-Itza”.
Me ritme bestond tijdens deze trip vooral uit: Opstaan om 09:00 om de bus te nemen naar bijv. een ruïne, terugkomen en opfrissen, even een drankje doen dan maar, richting de clubs in Playa del Carmen, terugkomen om een uur of 5/6 soms later, en weer opstaan om 09:00. En dit dan voor een weekje. Verder was het vooral slaap inhalen tijdens de busritjes. Dit waren dan ook ritten van 4-6 uur. Dit lijkt veel, maar valt toch echt in het niets naast de busritten van 13-20 uur richting Playa del Carmen en de terugreis naar Mexico-City. Ondanks de soms akelige lucht en de smerige vloer in de bus was het in 1 woord GREAT! Gewoon doorfeesten in de bus en de Reggeaton deuntjes ken je wel na zoveel uren. Nu alleen de tekst nog!

Nu weer back in Mexico City……..maar voor hoe lang? Next destination? Je ziet het vanzelf op me FB!

Blessed by God


Dennis Luhulima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Mexico

Mijn eerste internationale stage!

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2016

Sixth month

13 Juli 2016

Fifth Month

06 Juni 2016

Fourth month

11 Mei 2016

Third month

06 April 2016

Second month
Dennis

Actief sinds 06 April 2016
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 6799

Voorgaande reizen:

22 Januari 2017 - 01 Juni 2017

Ireland

06 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

25 Januari 2016 - 08 Augustus 2016

Mexico

Landen bezocht: