Fifth Month - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Dennis Luhulima - WaarBenJij.nu Fifth Month - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Dennis Luhulima - WaarBenJij.nu

Fifth Month

Door: Dennis Luhulima

Blijf op de hoogte en volg Dennis

13 Juli 2016 | Mexico, Mexico-stad

Mexico City
De maand juni, mijn laatste maandje van mijn stage. Ik heb veel geleerd tijdens mijn stage en het was een hele leuke ervaring om mee te mogen maken. Het leuke van mijn stage was vooral dat ik vaak bij events aanwezig mocht zijn en dat ik niet de stagiaire was die alleen de ‘minder leuke klusjes’ krijgt. Ook waren ze in The Chamber flexibel waardoor het mogelijk was om veel rond te reizen.

Colombia
Juli stond bij mij in het teken van mijn reis naar Colombia, wat ik al ruime tijd van tevoren had ingepland. In Colombia was ik samen gaan reizen samen met Emile en zijn we de volgende plaatsen afgegaan:

Medellín
Onze vlucht was van Mexico City naar Bogota. Vanaf Bogota hadden we direct een bus naar Medellín genomen. De ticket hadden we ter plaatse gekocht. Er werd ons een busmaatschappij aangeraden alleen had die geen ritjes meer dus hadden we snel een andere maatschappij gekozen die nog datzelfde uur reed. Nadat we de terminal uit waren gereden stond de deur van de bus, tijdens het rijden, nog steeds wagenwijd open. Vervolgens kwamen er steeds meer mensen in de bus en zaten ze op de grond. Na een aantal mensen werd de deur wel dichtgedaan (dichtgetrokken door de jongen die bij de deur zat) en reden we door naar Medellín. Na 11 uur in een benauwde bus, vol met mensen, een kapotte deur, en vooral veel bochten, kwamen we eindelijk aan in Medellín. In Medellín hadden we een luxere hotel genomen en was het vooral feesten. Ik gunde de kamer met Jacuzzi aan Emile, al was mijn kamer ook niet verkeerd!
Vrijdag was het eerst de Copa America bekijken waarin Colombia Peru versloeg met Penals. Helaas regende het zaterdag en was het uitgaan niet echt geslaagd. De zondag was weer veel beter doordat een voetbalclub uit Medellín kampioen was geworden.

Manizales
Tussendoor zijn we ook vanuit Medellín naar het koffie district gereden. Dit was een rit van 4 uur heen en 4 uur terug en tevens ook weer me eerste keer rijden sinds januari. Het was vooral scheuren door de bergen! Filmpjes maar niet uploaden voordat me ma boos wordt!
In Manizales me lekkerste bakkie pleur gedronken en genoten van het landschap dat bestond uit bergen met koffie planten en bananenbomen.

Cartagena
Cartagena deed me denken aan me tijd in Curaçao. Dit ook omdat het weer hetzelfde was, Caribisch. Wat wel een lelijke kant van de stad is, is dat er veel prostitutie is.

Barranquilla
In Barranquilla werden we opgehaald en rondgeleid door een oude bekende die we hadden ontmoet in Mexico. Hierdoor hebben we veel van de stad gezien en geproefd. Mijn favoriete voedsel was toch wel Arroz con coco, dit is rijst wat naar mijn mening een beetje naar Karamel smaakt en jugo de Borogo wat een fruitdrankje is:D

Bucaramanga
In Bucaramanga hadden we 2 andere oude bekenden ontmoet die ons in hun stad rond hadden geleid. Hier waren veel minder toeristen en het was zeker een leuke stad!

Wat mooi was aan het land is het landschap/ de koffie / de mensen, het is zeker geen fabeltje dat Colombiaanse vrouwen mooi zijn. Ook was er een grotere mix van donker en blank 50/50 / de muziek: salsa, reggeaton, cumbia en Champeta dit is muziek wat heel erg is afgeleid van de Afrikaanse muziek!

De maand juli staat in het teken van reizen omdat mijn stage is afgerond. Foto’s zien jullie vanzelf wel en dan zien jullie waar ik dan zit;)

Blessed by God.


Dennis Luhulima

  • 20 Juli 2016 - 14:19

    Yanissa:

    Hoi Dennis,

    volgende maand ga ik ook voor een half jaar op stage in Mexico city.
    ik heb alleen nog geen huis gevonden. hoe heb jij dat aangepakt?
    heb je nog tips?

    Yanissa

  • 20 Juli 2016 - 14:19

    Yanissa:

    Hoi Dennis,

    volgende maand ga ik ook voor een half jaar op stage in Mexico city.
    ik heb alleen nog geen huis gevonden. hoe heb jij dat aangepakt?
    heb je nog tips?

    Yanissa

  • 20 Juli 2016 - 16:19

    Dennis :

    Hee Yanissa,

    Dennis hier: ik had het ter plekke geregeld maar zoek de Facebook pagina "cityrooms cityrooms" op. Hun hebben veel kamers in condesa roma enz. Dit zijn de hippe wijken van Mexico en zijn veilig. Stuur hun een bericht en je kan zelfs zegen dat je het via mij hebt gekregen en dat je nl bent want het zijn ondertussen vrienden van me geworden. Als je echt in een ander deel an Mexico wilt gaan zitten raad ik je aan om gewoon een airbnb id buurt te nemen en zelf te zoeken. Of een hostel ofzo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Mexico

Mijn eerste internationale stage!

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2016

Sixth month

13 Juli 2016

Fifth Month

06 Juni 2016

Fourth month

11 Mei 2016

Third month

06 April 2016

Second month
Dennis

Actief sinds 06 April 2016
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 6804

Voorgaande reizen:

22 Januari 2017 - 01 Juni 2017

Ireland

06 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

25 Januari 2016 - 08 Augustus 2016

Mexico

Landen bezocht: