First month Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Dennis Luhulima - WaarBenJij.nu First month Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Dennis Luhulima - WaarBenJij.nu

First month Mexico

Door: Dennis L

Blijf op de hoogte en volg Dennis

28 Februari 2016 | Mexico, Mexico-stad

Na een mislukte poging tot het vinden van een stage in september 2015, ga ik dan eindelijk wel stage lopen vanaf februari 2016, en wel in Viva la Mexico!
Eerst nog even afscheid nemen van iedereen en even goed feesten in Grunn het weekend voordat je weggaat, waarom ook niet heh……Uiteindelijk is het zover, Schiphol.
Pas op het moment dat ik echt door de douane moest gaan voelde ik pas de spanning. Het afscheid nemen op Schiphol was ook zeker niet makkelijk. ‘Emotional Dennis’


Houston we’ve got a problem, Dennis just arrived
Mijn eerste keer in de USA, ook al was het voor een overstap, was een leuke ervaring. Je voelde meteen de American vibe. Het moment wanneer je door de douanepoort moet en al weet wat je moet doen, en dus de security, een Afro-Amerikaanse vrouw, voor bent en zegt: “Put your hands up in the air” waarop zij later antwoord, “and wave like you just don’t care”. Sedaaap, te gek! Dit was USA alleen voor een paar uur. Kan niet wachten om er echt heen te gaan voor een aantal dagen.


En dan eindelijk…….Mexico-City!
Het eerste wat ik zag waren gebouwen nonstop plus sirenes door de hele stad. Eenmaal geland voelde het niet als Mexico. Ik had me best warm aangekleed en de temperatuur was aangenaam. Ook de rit in de taxi van de luchthaven naar mijn huis was heel comfortabel en ik voelde me best veilig. Natuurlijk moet je altijd alert zijn maar Mexico-city is zeker veilig. Er zijn maar een paar plekjes waar je beter niet kan komen, maar daar hoef ik nooit te zijn. Het zijn dus vooral vooroordelen over Mexico-city!

De eerste weken waren zwaar. Dit keer was ik echt alleen en niet met iemand die je kent en kan vertrouwen. Ook de taal is anders dus communicatie is iets moeilijker. Uiteindelijk dankzij het spreken van vrienden en familie toch overleefd en toch me ritme gevonden. Toch was het eerste moment waarop ik echt genoot pas na een aantal dagen toen ik met mijn roomies mee ging naar Plaza Garibaldi. Hier zaten we aan de Tequilla met life Mariachi. Eerste en laatste keer Tequilla in Mexico voor mij. Hoewel het hier wel beter smaakt dan in Nederland is het toch niet mijn drankje. Ook de manier van “shotten” is hier anders. Hier neem je zo’n 5 slokjes uit je shot glas. Maarja een shot glas heet niet voor niets een “shot glas” dus terwijl de Mexicanen rustig dronken bleef ik alles maar shotten. Uiteindelijk ben ik goed thuis gekomen maar ik bespaar jullie de details van die avond.

Momenteel loop ik door de straten alsof het niks is, ken ik al meer mensen, ben ik gewend aan het eten van taco’s, torta’s, flauta’s, arrachera, enz. Ook de fruitshakes bij de stands in de straat zijn me toch zo lekker, en lekker goedkoop en heb ik me verhaal al klaar om mensen uit te leggen dat ik Nederlands ben en dat ik van origine Moluks ben.

Zover mijn eerste maand. Nu op naar maart :D


Blessed by God

Dennis Luhulima

  • 29 Februari 2016 - 03:30

    Simon:

    Haha nice om te lezen man! Goed om te zien dat je het naar je zin hebt en lekker geniet. Al van jongs af aan zeiden we dat we als we "groot" waren we naar de andere kant van de wereld wilden. Uiteindelijk toch beiden gedaan! Jij zit nu aan de andere kant van de andere kant van de wereld, maar toch zitten we allebei tegelijk aan de andere kant van de wereld haha. En via whatsapp en dit soort reisverslagen delen we toch elkaars ervaringen. Leuk! Geniet verder en blijf vooral schrijven. Ben benieuwd naar je komende maand. Spreek je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Mexico

Mijn eerste internationale stage!

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2016

Sixth month

13 Juli 2016

Fifth Month

06 Juni 2016

Fourth month

11 Mei 2016

Third month

06 April 2016

Second month
Dennis

Actief sinds 06 April 2016
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 6802

Voorgaande reizen:

22 Januari 2017 - 01 Juni 2017

Ireland

06 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

25 Januari 2016 - 08 Augustus 2016

Mexico

Landen bezocht: