First month Ireland - Reisverslag uit Blanchardstown, Ierland van Dennis Luhulima - WaarBenJij.nu First month Ireland - Reisverslag uit Blanchardstown, Ierland van Dennis Luhulima - WaarBenJij.nu

First month Ireland

Blijf op de hoogte en volg Dennis

24 Februari 2017 | Ierland, Blanchardstown

Ireland!!!!!

Ierland, niet bepaald het land waarvan ik dacht heen te gaan maar toch ben ik hier beland. De voornaamste reden was wel omdat ik mijn Engels wilde verbeteren, vooral op business niveau. De eerste dagen hier waren wel lastig, net zoals in Mexico. De struggles als: huizen, kapper, boodschappen, was doen, enz. Mijn reis dit keer is alleen wel minder eenzaam omdat ik niet alleen reis maar met Timon, mijn klasgenoot.

Huizen chaos:S
Mijn eerste probleem was het zoeken van een huis. In onze eerste week hadden we een huis via Airbnb geboekt, in die week waren het lange dagen omdat we ons vakkenpakket moesten kiezen en moesten zoeken naar huizen en de hele stad gingen verkennen. Uiteindelijk is het ook toch allemaal anders gelopen dan gedacht en heb ik na mijn week in de Airbnb ongeveer 20 dagen op de bank geslapen bij Timon. Via school was er maar 1 kamer vrij en die heb ik Timon gegund. De prijzen zijn hier ook best hoog voor de huur! Ik sliep op de bank omdat ik een huis had gevonden waar ik pas sinds 19 februari in kon.
Ook was het geen eigen studio of iets maar een eigen kamer in een huis die ik met andere, vooral werkenden mensen, deel.
Het mooiste wat ik Timon heb geleerd tijdens mijn 3 weken slapen op de bank bij hem was toch wel hoe je sokken op moest vouwen XD.

School
Bijna iedereen denkt dat ik hier stage ging lopen, sommige denken dat nog steeds, maar bij deze: Ik doe hier mijn minor! Met andere woorden ik zit hier op school;). De school is best klein en lijkt best wel op een middelbare school. Dit komt vooral omdat: ik al best een ‘opa’ ben (qua leeftijd! Niet met me doen en laten!), doordat ik met een schoolbus naar school ga en omdat er vaak activiteiten zijn om te doen. Wat wel de voordelen hiervan zijn is dat de gym bij de school inbegrepen zit en dat er een zaal in de school zit. Sinds afgelopen week doe ik mee met een aantal Ieren en andere Nederlanders aan een zaalvoetbal toernooi. Elke dinsdag spelen we tegen andere studenten.

The BOS
Het vervoer in Ierland is voornamelijk met de bus (Dublin uitspraak Bos) en de trein. Het is nogal een oud systeem in de bus waarbij je het geld in een bakje gooit bij de chauffeur en dan een kaartje krijgt. De bussen zijn minimaal €2, toch zijn we al wat wezen sjoemelen en heb ik regelmatig de bus voor iets goedkoper. Record is toch €0,10 voor een rit van €3,30. Natuurlijk is dit niet goed! We hebben vaak lang moeten wachten op de bus, met als record ‘een uur’, waarschijnlijk onze karma. De schoolbus heeft een ander systeem. Maar wij zijn pro’s in sjoemelen dus hier zijn we ook wel een aantal keer gratis mee gegaan.

Regen, Wind, Regen, Wind,,,,,,En zon?!
Wat wel heel erg mee zat de eerste dagen was het weer tot mijn grootste verbazing!!!! Er was veel zon in de eerste week. Helaas was dit maar een week en regent het regelmatig hier. Toch zijn het geen lange zware buien, maar momenten.

Maart
Mijn volgende maand zal anders worden omdat ik de stad nu al wat beter ken. Ook zal ik in maart naar de andere kant van het eiland afreizen en komen er een aantal mensen langs. Ook heb ik in februari een aantal bekende gezien wat heel erg leuk was. Natuurlijk is de waardering ook enorm als er mensen de moeite nemen om helemaal naar Dublin te komen. :D



Na mijn eerste maand is de conclusie toch dat ik liever ergens anders heen was gegaan. Dit vooral door de hoge prijzen en omdat het Engelse niveau niet bepaald hoog is hier.
Toch is er een reden dat ik hier de komende maanden verblijf. En wie weet vind ik die pot met goud aan het einde van de regenboog hier.
Één ding weet ik wel: Heel dankbaar dat ik hier mag zijn.

Blessed by god!


  • 25 Februari 2017 - 08:54

    Seth:

    Mooi verhaal, iets te lang!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Blanchardstown

Ireland

Minor

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2017

First month Ireland
Dennis

Actief sinds 06 April 2016
Verslag gelezen: 977
Totaal aantal bezoekers 6779

Voorgaande reizen:

22 Januari 2017 - 01 Juni 2017

Ireland

06 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

25 Januari 2016 - 08 Augustus 2016

Mexico

Landen bezocht: